lördag 7 augusti 2010

Supersnällasilversara och Stålhenrik

Vi tog ett djupt andetag och åkte ner på stan för att Isolde skulle få se Supersnällasilversara och Stålhenrik live och förväntningarna var höga. Trodde vi. Väl på plats visade det sig att Isolde var lite blyg och tyckte att det var ett jädra spektakel. Indra var trött och ville varken se eländet eller sitta i vagnen. Jag höll på att få värmeslag... men Andreas, han tyckte att det var roligt i alla fall! Så det var ju lyckat trots allt. Och med lite perspektiv på tillvaron så tyckte Isolde att det var ganska roligt att ha sett dem. Men det var svårt att tro när vi var där nere. Då var hon apatisk och bara stirrade... Så det kan bli.

En glass senare så var alla lite piggare... ungefär så länge som sockerkicken varar... sen åkte vi hem och Indra slocknade i bilen. Isoldes sätt att visa sin trötthet var genom att kasta pärlor (till pärlplattor) över HELA arbetsrummet och mitt sätt var att bli galen på henne... helt opedagogiskt och onödigt då det inte ledde till något annat än att jag damsög upp alla jävla pärlorna, Isolde blev utan sitt efterlängtade tuggummi (då det är lördag..), ett litet dåligt samvete över detta... och ja, inget mer. Men trots denna incident, så fick vi mat i oss, bolibompa blev sett, jag påbörjade ett projekt som legat och väntat läääänge. Nämligen att ta tag i våra miljarder bilder som ligger osorterade på den externa hårddisken. Jag har sorterat en bråkdel och har ett litet arbete framför mig.

Nu har vi precis sett en bra film, Crash, med bla Sandra Bullock, och ätit lite snaske.

Nu en dusch och sen krypa ner i en renbäddad säng... mmmm... ljuvligt!

/Jenni

Inga kommentarer: