fredag 9 september 2011

Fredagsdate

Jag och barnen följde med Johanna, Linnea och Elin hem efter jobbet/dagis idag och medan ungarna lekte så lagade vi lite mat.
Sedan åt vi en god veg.gryta med quorn, paprika, oliver, svarta bönor, kokosmjölk mm och till det lite gott basmatiris! Alla åt och åt så det var riktigt lyckat.
Efter det lite mer lek för barnen och jag och Johanna kunde sitta och prata lite.
Avslutade med en fruktsallad som barnen gjorde och lite te, och efter ytterligare lite lek och tjejsnack så åkte vi hem och ungarna stupade i säng.

Tidigare i sommar var jag med och tävlade på Ica Kuriren i en fototävling och idag visade det sig att jag var en av de som vann! Vill du se mitt bidrag klicka här och titta på bild 5 som är min! Vinsten var en mobiltelefon från Doro. Förvisso en liten pensionärstelefon, men ändå! Tänk att jag vann!

Nu ikväll har jag pluggat lite mer samiska och det tar sin tid och sin energi. Nu dags att hänga tvätt och sen tänkte jag stupa i säng.

/Jenni

Inga kommentarer: