tisdag 20 september 2011

Sedvanlig middagsdate

Tisdag och Andreas jobbar kväll = middagsdate med Sofie och barnen.
Idag var vi här hemma och vi började med att ungarna fick leka ute en stund. Sedan in och lagade mat och ikväll bjöd jag på panerad rödspätta (med en panering gjord på havrekli + sesamfrö + salt + peppar), bulgur och en yoghurtsås med dill och citronpeppar. Lite nyskördad selleri till detta och lite vaxbönor på det så hade vi en fin middag.

Efter de åkt hem till sig, var det i säng med barnen och sen kom nästa gäster; syjuntans medlemmar. Idag kom bara Linda och Maria men vi fick stickat en del och pratat ännu mer :)

Jag börjar se ljuset i tunneln gällande mitt projekt och det är så skönt att det går framåt även där. Den kommer bli såååå fin när den är klar, min lilla capekofta eller vad det nu kallas.

Jag borde ha pluggat samiska nu men är för trött. Tror att jag får rikta in mig på imorgon kväll istället. Först föreläsning med Johan Rheborg vilket ska bli så spännande. Sedan lite samiska på det. Men det är ju morgondagen det.

/Jenni

Inga kommentarer: