onsdag 14 september 2011

Fröken Duktig

Ibland är jag sjukt nöjd över att lida lite av "Fröken Duktig-syndromet" och just nu njuter jag lite över känslan att jag faktiskt har den självdisciplinen att jag sitter här kväll ut och kväll in och pluggar min samiska. Jag lär mig mer och mer för varje dag och det är en otrolig kick varje gång att inse att jag banne mig lär mig saker på detta sätt. Ett helt nytt språk där jag kunde fuck all. Och nu läser jag en text och kan som sagt gissa mig till vad det betyder med hjälp av lite glosor.

Underbar känsla!

Sen är jag så klart duktig som fortfarande inte dricker kaffe. Inte äter socker, även om jag syndade lite på tjejfesten i helgen... Inte handlar en massa onödigt. Men det är liksom en annan grej. Det handlar ju bara om att bestämma sig. Det är på något sätt värre med att faktiskt ha något konkret som jag måste prestera inom. Yogan kvalar ju in där. Jag ger mig ju fan aldrig, och har ju också träningsverk därefter...

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan i säng för att läsa lite grammatik och sedan någon tidning tror jag!

/Jenni

Inga kommentarer: