fredag 27 maj 2011

Delat dubbelsäng med en främling

Igår efter jobbet kom Pelle & Bibbi hit för att passa barnen.
Andreas jobbade och jag skulle iväg med jobbet till Elite Hotell här i stan och äta middag med mina kollegor från stan, kollegorna från Göteborg och kollegorna från Eskilstuna. Sagt och gjort. Jag styrde upp planeringen så att jag ställde LOD:en där det är gratis, gick bort till hotellet och mötte upp de andra.

Sedan åt vi god mat och drack gott vin. Jag fick toast skagen till förrätt och lax med klyftpotatis till varmrätt och så slutligen creme brulé till efterrätt. Mycket gott allting. Efter maten gick vi alla vidare till Bishops för att ta en öl och sedan var planen att Andreas skulle hämta mig vid 23 för att åka hem och avlösa barnvakterna. Vi skulle dessutom skjutsa Janne hem var det tänkt.

När vi då sitter där som bäst på Bishops, och jag börjar närma mig hemgång, så säger en ny kollega Hanna, att va fan, jag kan väl sova på hennes rum. Hon hade en dubbelsäng och skulle ju ändå bara sova i den ena sängen. Så sagt och gjort. Jag ringde Andreas som ändå kom förbi och hämtade Janne och körde honom hem. Sedan satt jag kvar på Bishops med de andra. Sedan blev vi till slut utslängda därifrån då de stängde och då gick jag, Hanna, Annika E, Andreas K och Sven vidare till Café del Lux och dansade en sväng innan vi till slut blev utslängda därifrån också då de stängde. Då gav vi upp och gick tillbaka till hotellet och la oss och sov. Fast först låg jag och Hanna och pratade hur länge som helst. Och det är ju inte var dag man delar säng med en främling måste jag säga... Men det var riktigt trevligt!

I morse var jag något trött däremot. Men upp som en sol och fick frukost som planerat på hotellet. Sedan bar det av till Tingsryd på kundbesök och rundvisning i fabriken. Sen lite kaffe och macka innan bussen körde oss tillbaka igen till Växjö. Sedan var det utbildning och möte på hotellet varvat med lunch och sen eftermiddagsfika innan dagen var slut klockan 15.45.

Nu är jag sliten som tusan och det ska bli såååå skönt att lägga sig och sova om några timmar!

Imorgon nya äventyr - ALV!!!

/Jenni

Inga kommentarer: