måndag 23 maj 2011

Soffan - min vän denna afton

Jag intog soffan redan till Bolibompa med ungarna. Jag ska väl erkänna att jag spelade lite på mobilen samtidigt så jag var väl inte helt närvarande, men jag satt i alla fall där. Indra lyckades somna i mitt knä och jag fick borsta tänderna på henne i dvala, men det gick.

Sen kom jag liksom aldrig därifrån. Jag har tvättat, röjt i köket, surfat lite, pratat i telefon, sorterat fröer, läst reklam, i pauserna då så klart, och ändå lyckats se ett helt avsnitt av Mamma byter bo. Ganska fascinerande faktiskt. Programmet alltså. Att jag multitaskar är mindre fascinerande utan mer en överlevnadsstrategi.

Nu ska jag vika all den rena tvätten och sen tänkte jag fortsätta lyxkvällen genom att lägga mig tidigt och läsa. Jag håller på med "Utrensningen" av hon den där finska författaren Oksanen eller vad hon kan tänkas heta. Mycket bra hur som helst.

Mot tvättberget!

/Jenni

Inga kommentarer: