söndag 15 maj 2011

Plantering del två

Idag tog jag tag i planteringen igen.
Det har legat som ett dåligt samvete i bakhuvudet och jag vill ju trots allt kunna skörda till sensommaren och hösten...

Så idag fick jag sått följande:
Gul lök - från sättlökar (jag har ju även provat lyckan från frö både till gul och röd lök i mitt andra lilla land)
Nya Zeeländsk spenat
Vanlig spenat
Grönkål
Tidig morot... eller var det sen. Jag har satt en sort sen innan men kommer inte ihåg vilken som hamnade var...
Palsternacka

Kvar att få ner i jorden som är ätbart:
Sockerärtor
Vaxbönor
Portlak
Squash
Druvgurka
Ruccola
Rödbetor

Sen har jag ju även kvar att plantera alla mina fina blommor!
Men det blir projekt till helgen det. Eller kanske en kväll i veckan.

Mina fina kronärtskockor dog ju... de mötte ett tragiskt öde utan vatten och brännande sol när jag var i Östersund, så tyvärr får jag inse faktum att jag blir utan kronärtskockor i år. Om inte det går att tokplantera nu... får kolla upp det.

Jag har ju även försått purjolök som ska ner i jorden när risken för frost är över. Likaså persilja och basilika. Och blekselleri!

Jag älskar livet som hobbyodlare!

/Jenni

Inga kommentarer: