söndag 22 maj 2011

Plantering - del III

Tredje, men inte sista, etappen i min storslagna odling.

Nytt för i år, en remsa land som ska få agera potatisland.
Jag slängde helt sonika ut mina potatisar, som jag naturligtvis slarvat med att grodda, så det kommer väl ta en sjuhelvetes tid att få dem att titta upp, men skit nu i det, i fina rader (jajmän inget fusk där inte) och därefter slet finaste Andreas som ett djur med att hämta hästskit från Solveig som vi öste på.

Sedan sådde jag ruccola, broccoli, rödbetor och kruspersilja i fina rader. Jag fick även planterat mina gladioler, mina ranunkellökar och en dahlia. Gud vet om jag har gjort rätt och gud vet om det kommer bli något, men vi får hålla tummarna helt enkelt.

Och som ett brev på posten kom ungefär 30 minuter efter sista fröet åkt i marken, en härlig störtskur. Nu hoppas jag bara att mängden vatten räckte...

I veckan är min förhoppning om att plantera ytterligare lite mer. Jag har fortfarande några dahlior som ska ner. Ännu fler potatisar runt mina äppelträd, blommor, purjolöken, sellerin och ännu mer blommor och ätbart som bidar sin tid.

Jag älskar detta livet!
Tänk om jag finge bli bondmora :)

/Jenni

Inga kommentarer: