måndag 30 maj 2011

Plantering del IV

Så var det då dags igen för lite hårt trädgårdsarbete.

Idag åkte mina dahlior ner och trots att de stått i förrådet i pappåsar, täckta med löv och annat, så hade de banne mig slagit skott och spirade så fint.

Vidare fick jag även sått en mängd sommarblommor. Dels från köpta fröpåsar och dels från världens bästa Evelina som varit så gullig och delat med sig av sina egna fröer. Jag står i stor tacksamhetsskuld och funderar redan på hur jag ska kunna ge tillbaka lika fint.

Jag har fått ner i jorden följande:
Blå riddarsporre
Vallmo
Akleja
Prästkrage
Haregräs
Lejongap
Zinnia
Blåklint
Sommar
Borstnejlika
Sömntuta
Doftklint

Nu har jag säkert glömt en del och blandat ihop namnen på andra, men detta vill jag minnas att jag skrev fina etiketter på i alla fall. Jag får väl ta en runda imorgon och inspektera och se vad det egentligen var jag satte ner.

Nu kvarstår plantering av purjolök och blekselleri i mitt grönsaksland och sen ska jag även plantera ut lite salvia, blomstertobak och trädgårdsriddarsporre. Sen har jag fler blommor som ska ner som luktärt och lite annat men det får bli sen. Jag har ju förresten inte satt mina sockerärtor än heller... hur ska detta gå, hur ska detta sluta???

/Jenni

1 kommentar:

Evelina sa...

Kommer sluta jättebra! :)