onsdag 25 maj 2011

Onsdag i Kättilstorp

Det är en ojämn vecka och således middagsdate med Sofie. Idag var vi hos henne och hon bjöd på en supersmaskig wok med nudlar, räkor och grönsaker. Isolde åt enbart nudlar, näringsrikt och bra, medan Indra smaskade glatt på både nudlar och sås och räkor. Jag fick dessutom med mig en lunchlåda hem, gulliga Sofie!!! Torsdagens föda räddad med andra ord.

Efter middagen bar det av hemåt och precis innan hemgång märkte jag att Indra kändes varm. Jajamän feber var det där. 39,5. Så hem och lite Bolibompa innan pyjamas och i säng. Indra somnade på en sekund vilket i princip aldrig händer. Isolde gnällde lite och ville också ha feber och vara hemma från dagis (!). Men hon somnade rätt så snart hon med.

Fem minuter senare, dvs vid 19, så ramlade styrelsen in genom dörren. Ett extrainsatt möte och i brist på lokal och pga val av vecka, så hade vi det här hemma. Ingela hade fixat nybakat bröd, pålägg och mörk choklad och jag stod för kaffe och te. Sen fikade vi gott och hade ett bra möte fram till 21.45.

Nu lite obligatorisk datortid innan sänggående. Ett par samtal för att styra upp nästa vecka har jag också hunnit med. Jag längtar så!!!

/Jenni

Inga kommentarer: