torsdag 19 maj 2011

När dagis är stängt...

...då går det att vara effektiv och göra tusen och en saker.

Vi började morgonen med sovmorgon. Ända till 07.15. En hel timme extra. Helt underbart.

Sedan mysfrukost med nöjda och glada barn.
Sedan lite film i soffan för tjejerna medan jag röjde upp.

Sen in till City Gross och handlade nybakade frallor och pålägg, sen upp till mitt jobb för mellanmål med Andreas Karl och Björn som var de enda som var på plats. Ungarna härjade och showade så klart. Som alltid. Och var helt överlyckliga att få vara på mitt jobb lite.

Vidare till biblioteket och lite bokmys. Ungarna lånade hem fyra böcker och sen hade Isolde fått en bok i present via BVC på sin fyraårskontroll, så en extra bok som vi dessutom får behålla.

Därefter gick vi en sväng på stan, fast mest på TGR inne i Tegnérgallerian. Jag köpte lite presentpapper, kryddor, snoddar till barnen och ett spel. Mycket fint och billigt som tusan.

Efter stan hem igen och åt lunch. Fick en smart idé om att köpa färsk spetta men det gör jag nog aldrig om. Vilken dryg fisk att filéa. Slutade med att jag slängde ner hela skiten i en kastrull och kokade det. Knappt så det var gott ens. Suck.

När lunchen var avklarad, in i bilen och hem till Sofie, Max och Lucas för lite utelek. Barnen hoppade studsmatta, lekte i sandlådan, gungade, lekte i skogskojan och hade så roligt. Vi var där i fyra timmar och hann även med lite mellanmål på en filt ute i solen.

Hemma igen var det middag och sen städdag. Ungarna torkade alla köksskåpsluckorna och sen var det visst läggdax. Vi fortsatte med tvätt, renbäddning, sortering och oraganisering, dammsugning och våttorkning av golv. Jag hann även med att plantera ett jasminträdsskott som jag fått av Sofie, vattnat mina land och ryckt ett och annat ogräs.

Jädrar vilken effektiv dag. Det är så gött att få gjort en massa.
Nu är huset nästan skimrande rent dessutom. Det är så gött.
I morgon hem till Per & Jill på middag och tydligen vankas det vin :)

/Jenni

Inga kommentarer: