onsdag 22 juni 2011

Ett infall

Jag pratade med min kära kusin i norr idag och kom på att diskutera studier då hon läser till läkare. Jag nämnde att jag letat efter passande kurser i samiska för att föra mitt arv vidare till mig själv, men inte hittat något bra och då sa hon att hennes kille D hade hittat en kurs via Umeå för ett tag sedan.

Då fick jag ett infall och surfade snabbt in på Studera.nu och hittade så klart en kurs i nordsamiska på distans, på 7,5 poäng, men via Uppsala Universitet! Så nu har jag banne mig skickat in en sen anmälan till den kursen! Helt sjukt och spontant och härligt, men nu är det gjort och jag hoppas, hoppas, hoppas jag kommer in! Det måste ju vara ett tecken att jag inte sökt något innan och nu hittar denna i sista stund...

Återkommer till detta när jag vet om jag kommer in!

/Jenni

Inga kommentarer: