onsdag 22 juni 2011

Nyskördat

En hel jättehög med nyskördad spenat som snart åker in i frysen samt massor med dill har jag skördat idag!

Sen passade jag på att så lite ny dill som förhoppningsvis kommer senare i sommar. Det är så lyxigt att skörda sin egen mat. Potatisen börjar komma upp sig trots att jag fick ner den sent. Idag fick jag kupat den också lite så den får chans att växa även under mark!

Sockerärtorna fick nytt fint stöd idag och sen har jag rensat lite ogräs som vanligt.

Hittade helt otippat tre potatisar som grott i komposten som jag nog ska låta stå kvar då jag inte kommer använda den jorden i år ändå. Ska bli spännande att följa deras framfart! Hittade även två vidriga, slemmiga, äckliga mördarsniglar som mötte sitt öde när jag attackerade dem med en vass pinne! Adjöss med dem!

/Jenni

Inga kommentarer: