torsdag 9 juni 2011

Två ungar till salu

Efter en lååång dag för barnen så var det ju så klart förståeligt att de skulle vara dödströtta nu ikväll.

Trots detta så blir jag smått galen och vill bara sälja ut dem till högsbjudande. Det finns ju en bra sida för barnprylar (www.loppi.se) där man kanske kunde få en slant...

Det började med att Indra bröt ihop för att hon inte ville tvätta håret. Sedan bråkade Isolde när hon badade, med Indra, och efter två tillsägningar med hot om att hamna i garaget om hon fortsatte, så fortsatte hon vilket resulterade i att hon bröt ihop när jag drog upp henne ur badet och bad henne klä på sig skorna och gå ut.

Därefter var det frid och fröjd hela tiden maten åts. Sedan bröt Indra ihop för att hon inte ville duka undan efter sig. Därefter bröt Isolde ihop för att jag inte satte på kranen med vatten till henne. Sedan bröt Indra ihop för att hon inte ville gå själv till tvättstugan med de smutsiga kläderna och efter det var det Isoldes tur som inte ville gå till rummet själv med sina rena(re) kläder.

Sedan kom de så i säng och då gapades det efter byxor (Isolde) och snorig näsa (Indra) och efter att byxor delats ut och snor torkats bort så bröt Isolde ihop över att det var fel byxor och låg och skrek konstant i fem-tio minuter trots att jag gett henne alternativet att byta byxor själv. Samtidigt bröt Indra ihop över att snorpappret inte fick ligga där och hon skrek lika högt hon under samma tid och vägrade gå och slänga det själv. Slutligen hämtade Isolde nya byxor och somnade på en sekund medan Indra den envisa höll ut en fem minuter till och slutligen kapitulerade och slängde sitt förbannade snorpapper och sedan somnade på en sekund.

Pust. Suck. Stön.

Tur att detta händer en gång på miljonen för annars hade jag nog sålt av dem för länge sedan!

/Jenni

4 kommentarer:

Evelina sa...

Jag ger en hundring för varje unge! ;)

Jenni sa...

Evelina - nästan så jag blir sugen på att nappa!

madde_misiu sa...

Mwooohahaha jag dör av skratt!!!!
Förlåt Jenni men du kan det dära med att roa:0)

Jenni sa...

Madde - vänta du bara :) Snart kommer din tur! Just wait and see...