tisdag 7 juni 2011

Myggjävlar

Trots att myggorna och knotten svärmade runt mig, var jag bara tvungen att ge mig ut i landet och plantera lite mer och vattna det sista.

Jag har idag fått ner min blomsterbobak, min salvia, min trädgårdsriddarsporre (tror jag att det var), rosenskära, squash, vaxbönor och sen har jag även planterat om sju eller åtta tomatplantor som jag fått i gåva (tack gode gud).

Jag har dessutom skördat de sista rädisorna och gjort plats åt squashen. Sedan har jag skördat massor med sallad som jag tänkte smaska på i morgon. Åh det är så lyxigt och underbart att se allt växa och sedan plocka in eftersom. Jag älskar möjligheten!

/Jenni

3 kommentarer:

Evelina sa...

Men varför har inte jag en liten trädgårdsnisse som planterar ätbara saker i min trädgård?????

Frippe sa...

Gör som vi...besök myggfri.nu. Där finns väldigt bra och effektiva grejer mot dom små asen. =)

Jenni sa...

Evelina - du får önska dig en i julklapp :)

Frippe - bra idé, ska kolla det genast!