onsdag 1 juni 2011

Depåstopp

Avresa från Växjö efter hämtning av ungar på dagis, byte av bil med maken samt en sväng tillbaka till makens jobb för att lämna över en biljett och sedan äntligen var vi på väg.

Jag och barnen körde söderut och denna gången la vi om rutten lite så istället för att köra över Hässleholm och Höör så körde vi över Ljungby och E4:an. Dock tog vi en liten avstickare till Tånga, till Evelina, för ett snabbt depåstopp. Där bjöds det på smaskig paj med blåbär och rabarber som dessvärre lämnade små spår på den fina vita handduken i badrummet :( Jädra Indra till att kladda... jag hoppas det går bort Evelina!

Efter en rundtur i hennes magnifika trädgård körde vi vidare down south, via E6:an ner till Lomma där det var dags för nästa depåstopp. Vi fick äntligen träffa det lilla grynet Elvira som är fyra veckor här i dagarna. Söt som socker och mest lik sin far ryktas det om. Svårt att säga när de är så små och gulliga!

Vid 18 kom vi så slutligen fram till slutmålet - Klagshamn - och nu har vi ätit en god middag och ungarna är helt lyriska. Detta är paradiset!

Jag har tenta nu, som jag uppenbarligen inte gör. Jag har från början tyckt att det var en idiotisk dag att lägga tenta, men övervägde ändå ett tag att skriva. Nu skiter jag i det. Jag hann ändå inte, och är inte förberedd och sen märker jag att Lillans dator inte riktigt är kompatibel...

Så istället tar vi en glass i solen!
Det är gott att leva!

/Jenni

1 kommentar:

Evelina sa...

Det var über trevligt att ha er här! Och Jenni, handduken skiter jag i, det ska synas att man lever! Skulle fläcken inte gå bort så köper jag en ny och med det antar jag att du förstår att jag inte sprang in och tog hand om blåbärsfläcken... nope den sitter fint där den sitter. :) Och det lutar starkt åt att jag åker ner själv på söndag för då kan jag stanna kvar och hänga med dig, Ulf och Joakim om jag får...