söndag 12 juni 2011

Husmodern i full fart!

Igår fick jag ett ryck.
Som vanligt kanske en del tänker. Och det ligger kanske lite i det.

Hur som helst så fick jag för mig att göra en rabarberpaj till våra middagsgäster och så var jag ute i landet och plockade in massor med rabarber. Jag tog även en sväng till de övergivna rabarberna vid stugan och plockade några där.

Väl inne i huset inser jag ju att det kommer bli en vääldigt stor rabarberpaj om jag skulle använda allt det och då får jag den briljanta idéen om att koka rabarbersaft. Så sagt och gjort. När den väl var kvar, tänkte jag att jag kan ju lika gärna tömma frysen på svarta vinbär och göra saft av det också. Så sagt och gjort. Det blev svartvinbärssaft också. Sedan hade jag ändå mycket rabarber kvar och en massa röda vinbär och hallon från i fjol... så då kokade jag ihop en sylt på det som blev supergod.

Och när allt detta väl var klart, gjorde jag så äntligen den där rabarberpajen, med lite äpple i, och sen kände jag mig nöjd!

Jag hann även med att rensa ogräs, plantera lite till och gå en guidad runda i Gunnels sagolika trädgård!

/Jenni

Inga kommentarer: