onsdag 22 juni 2011

Ett kall

Jag bläddrade förstrött i Landstinget Kronobergs magasin som kom med posten härom dagen och hittade en liten rubrik som fångade mitt intresse:

"Vill du bli stödperson?

Patientnämnden har ansvar för att utse stödpersoner till tvångsvårdade patienter inom psykiatrin. Att vara stödperson innebär att bistå patienten i personliga frågor under tystnadsplikt, samt att ha kontinuerlig kontakt med patientnämnden. Som stödperson får du bland annat utbildning, stöd och handledning samt viss ekonomisk ersättning.

Du som känner att du vill och kan göra en insats för någon patient, anmäl ditt intresse till nämndens sekreterare tel 0470-588542 eller via e-post patientnamnden@ltkronoberg.se."

Jag bara kände att detta var ett kall och ringde fem minuter senare upp ovan nämnd person och har nu bokat in ett första möte på tisdag!

Vad fanken hände? Inte vet jag, men detta kändes som en sak jag bara var tvungen att göra.

Återkommer med mer info när jag har det!

/Jenni

Inga kommentarer: