fredag 10 juni 2011

Inspektion som verkar lovande

Jag trotsade regnet och drog på mig mina stövlar. Bara för att upptäcka att fanstygen läcker som ett såll på vänstra foten. Jävla skitstövlar. Snygga som tusan. Billiga. Och det är väl det som är priset jag får betala då. Att de läcker... Suck.

Tur att jag har två par till att gardera mig med! Ha!

Hur som helst, så väl ute på inspektionsrundan i trädgården så kan jag nöjt konstatera att det växer så det knakar i hästskiten. Ja alltså jag kör ju på konstant gödsling med hästskit i alla land, både grönsaksland och blomsterrabatter, och det är sååå effektivt. Dessutom så kommer vi få äpplen på alla träd, plommon och i år för första gången körsbär!!! Du ljuva underbara tid som kommer.

Som en liten bonus så har jag i år upptäckt att vi har jasminbuskar. Då kan man kanske tro att det är en liten dold buske vi pratar om då vi trots allt har bott här i snart fyra år, men nej då. Nu snackar vi typ tio meter jasminhäck. Jajamän. Man kan ju fråga sig vad jag har tänkt på tidigare år. Till saken hör ju att jag så gärna ville ha jasmin, så jag fick gräva upp ett skott hos Sofie och planterade på min äng. Sen har jag gått där och tittat och vattnat i hopp om att också få jasmin, och sitter jag på hur mycket som helst. Det är ju som en parodi.

Mina ranunkel är på god väg nu. Likaså mina gladioler och dahlior. Jag älskar min trädgård!!!

/Jenni

2 kommentarer:

madde_misiu sa...

Härligt Jenni!!!
Hör av sig när hon kommer ner:0)

Jenni sa...

Jag ska försöka klämma in en tur till Skåne i sommar igen, vet bara inte när...