fredag 18 december 2009

Adjöken Lillan och välkommen mamma

Ja ha då har Lillan lämnat Kättilstorp för denna gången. Nu sitter hon på tåget till Malmö igen. Vi har haft en intensiv vecka som säkert inte undgått någon. Bakat och stått i, i dagarna många och långa.

Nu har vi fredag kväll och lördag ensamma och sen dyker alltså mamma upp. Med tåget hon också. Och hon stannar en vecka så då blir det fullt hus igen.

Nu på förmiddagen har Ida, Viggo och Iris varit här och lekt. Sen har de ätit lunch och nu sover barnen och Ida har åkt hem till sig.

Mozartkulorna hänger som ett hot i luften och jag får väl ta mig i kragen och rulla och doppa så jag kan lämna det bakom mig. Ända till måndag. För då ska jag julbaka med grannen Maria. Men då hade jag tänkt mig knäck och kola. Och det är ju inte lika jobbigt. Inbillar jag mig...

/Jenni

1 kommentar:

Diana sa...

Just nu har jag en tävling om ett presentkort på 400 kr hos Fluffbabes, tror verkligen att du skulle gilla den! =) Kram kram, Diana