torsdag 31 december 2009

Summering av 2009

Denna årssummering hittade jag hos Mitt i Fågelsången och har lovligt knyckt och svarat på, med mina egna svar så klart.


Vad gjorde du 2009 som du aldrig gjort förut?
Firade bröllopsdag!


Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2010?
Jag hade som nyårslöfte förra året att ta det lite lugnar och det har jag hållt rätt så bra i alla fall.
I år tänkte jag slå till med en gammal goding nämligen tänka först och tala sen, ha ha!



Fick någon i din närhet barn?
Oj.. ja det måste ha varit hur många som helst... Ida, Linda B, Helena, Viktoria, Sofie, Linda A och Linda J... har säkert glömt någon också.



Dog någon i din närhet?
Min gudfar gick bort strax innan midsommar.



Vilka länder besökte du?
Jag höll mig i Sverige men å andra sidan hann jag med allt från norraste norrland (Gällivare) till sydligaste skåne (Malmö) och det är ju inte illa det.


Vad skulle du vilja ha 2010 som du saknade 2009?
Mer pengar...


Vilket datum kommer du att minnas från 2009?
Det får väl vara vår första bröllopsdag, tillika årsdag, 25 mars då.


Vad var det största du åstadkom?

Att lära mig sticka och virka på riktigt. Och sylta och safta och odla och plantera!



Vad var ditt största misslyckande?
Oj... kan inte komma på något. Måste väl vara någon gång när jag stickat och fått riva upp allt om och om igen.



Vems beteende förtjänade att firas?
Alltid min fina Andreas! Han är fantastisk som står ut med mig som fru.


Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Ett pucko som förhoppningsvis fått sig en läxa nu.


Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Blöjor, mat och diesel/bensin. Tillägg; TANDLÄKAREN!!!



Vad gjorde dig jätte-, jätte-, jätteexhalterad?
Åh jag blir så exhalterad så lätt. Minsta lilla sak gör att jag blir superglad.



Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2009?
Jag och låtar, jag älskar ju musik, blir så svårt att välja en låt. Men vi var ju och såg Anna Ternheim i början av året och hon var fantastisk. Likaså Emil Jensen som jag såg vid två tillfällen och han berör som ingen annan.



Bästa filmer 2009?
Bröllopsfotografen



Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Planterat mer gott att äta i trädgårdslandet.



Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Inget speciellt faktiskt.



Favorit-TV-program?
Nip/Tuck. Playa Del Sol, Bonde söker fru, Idol. (Jag erkänner direkt)



Vilken var den bästa boken du läste?
Jag och böcker... svårt även där då jag läser så mycket, men jag läste en bra bok nyligen som var suverän, Harlan Coben "Ett enda ögeonblick". Oj oj oj vilken bra bok.



Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag var i Göteborg hos mamma och åt god middag med hela min familj och sen åkte Andreas hem på kvällen medan jag stannade kvar.



Hur skulle du beskriva din stil 2009?
Same old, dsv jeans och t-shirt typ. Kanske ska bli punkare nästa år, ha ha!



Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Jag räknade till tio och hade några barnfria helger!



Vem saknar du?
Alltid min pappa.



Vem var den bästa nya personen du träffade?
Åh vem är ny för i år...hmmm... kanske alls små nyfödda då.



Lärde du dig något nytt under 2009?
Jag har lärt mig massor, bla sticka och virka och massa nytt gällande min trädgård. Tillägg; elda i kaminen!



Vad vill du lära dig under 2010?
Något nytt inom jobbet skulle inte skada. Och sen vill jag utveckla mitt stickande och virkande lite mer.


Gott Nytt År!

/Jenni

1 kommentar:

Evelina sa...

Jag snodde den... som den lilla bloggtjuv jag är! ;)