torsdag 10 december 2009

Pyssel, packning och annat

Jag har pysslat ihop ett grattiskort till Joakim som går helt i tema med festen som ska hållas på lördag. Temat är nämligen Wild Wild West så det är inspirerat av detta.

Jag håller även på att knåpa ihop en idé om hur fan jag ska klä ut mig på ovan nämnda fest... jag hade allt klart med min indian-outfit med flätor och allt... och sen gick jag ju och klippte mig kort och med håret försvann även indianen så klart.

Så nu är jag inne på salongshora ursäkta uttrycket. Jag håller på att rota fram lite attiraljer och klurar på klädsel mm. Kan bli intressant kort sagt.

Sen har jag tävlat som synes nedan och det är ju alltid lika spännande att se om man har turen med sig och vinner rent utav.

Sen måste jag packa inför helgen. Jag åker ju till Malmö imorgon vid lunch och stannar till söndag, inte länge men med festen i åtanke blir det ju en del extra kläder. Jag kan ju inte visa mig på stan i festens outfit så då behöver jag ju packa ner även lite public clothes så att säga.

Blir nog en tur på stan på lördag och det ska bli så skönt. Helt utan barn, bara jag och Camilla och Annika. Fika lite, strosa lite. Shoppa lite, fika lite till. Och sen avsluta med en FEST!

/Jenni

1 kommentar:

ulrica sa...

Hej Jenni... Tack för dina fina kommentarer... Det var ju såklart syrrorna som fick smaka panna cotta!
Kul att du ska sticka lite mera - jag tycker de muddar jag gjort är ganska lätta att göra med få moment som blir effektiva och snygga när man får på dem på armen. Tyvärr så ser man inte så mycket av mönstret på den bild jag har
http://dozandesign.blogg.se/2009/march/giftgrona-muddar.html
men jag tycker de är ganska lätt att sticka och blir fina!

Jag har lagt upp 40 maskor (10 på varje sticka) och stickat på strumpstickor men man kan ju modifiera det lite själv. Tror att kanske 12 maskor på varje sticka skulle kunna vara lagom till dig...
Det finns en länk till mönstret i mitt inlägg men tycker du att du hellre vill sticka något annat så finns det ju otaliga mönster på www.stickamera.se eller på www.garnstudio.com! Lycka till och glömt inte ta bild på din puff - jag är så nyfiken! Kram!