lördag 26 december 2009

Boxing Day

Ja det är ju Annandagen idag och tack och lov sista rycket med julmat. Jag är inte förtjust i julmat vare sig det är innan jul, under julen eller någon annan tid på året. Väldigt överskattat enligt mig.

I eftermiddag ska vi hem till svärmor och äta middag. Kalkon eller porterstek för köttomanerna och quornfilé till mig. Kan ju inte bli annat än gott!

Andreas och Isolde har varit duktiga och tvättat bilen.
Indra har käkat upp halva disktrasan.
Mamma har kollat på Tina Turner.

Jag har spelat på mobilen och klurat på ett gott nyårsrecept gällande desserten. Vi ska sedvanligt fira med ett par kompisar och i år ska ett annat par vara med och deras nyföddar är mjölkproteinallergiker vilket innebär att mamman inte heller kan äta något med mjölkprotein. Dvs INGENTING! Men jag har kommit på ett recept som kan funka med mjölkfria alternativ, nämligen en björnbär/hallon- och kokosparfaitårta. Kan nog fungera... hoppas jag innerligt.

Vi såg en fin film förresten, Little Miss Sunshine. Åhhh så fin, sådana filmer gör mig så lycklig. Har ni inte sett den, se den! Kan jag leva på länge.

/Jenni

Inga kommentarer: