tisdag 22 februari 2011

1. Soundtrack of my life

Musik för mig är livsavgörande.
Mycket i mitt liv kretsar kring musik.

Jag har alltid varit en aktiv lyssnare, dvs jag har inte nöjt mig med storhitsen som spelas sönder i radion utan har även velat ha lite mer odd birds som man får leta rätt på själv.

Som ung lyssnade jag på svensk punk. Typ Radioaktiva Räker, Dia Psalma, De lyckliga kompisarna, KSMB, Ebba Grön mm. Sen svängde jag in på mer skatemusik eller vad man nu vill kalla det, typ Offspring, Bad Religion, Green Day, Millencollin etc.

Festivaler gick jag aldrig på som ung då jag bodde för långt bort för att det skulle vara smidigt och enkelt. Däremot så var jag på Roskilde när det var 25-årsjubileum (har jag för mig) och såg så mycket bra på en och samma gång. Sen dess har jag hunnit med festivaler både på Nya Zeeland, Italien och Sverige och sett massor med bra band. Jag har även sprungit på ett otal konserter av olika slag med kända och mindre kända artister och band.

Idag lyssnar jag på P3 på jobbet och sen hittar man guldkorn som läggs till på den bästa saken i världen, Spotifylistan, och genom den hittar man ut i den oändliga rymden av underbar musik.

Jag skulle vilja påstå att det är tiden som är det största hotet mot mitt intresse. Jag hinner inte alltid sätta mig in i det nya som kommer, hinner inte se konserter, och hinner inte lyssna lika mycket och lika länge. Nu för tiden finns det andra saker som konkurrerar med tiden på gott och ont.

Men om någon vill lyssna på axplock från min magnifika lista som just nu är the sountrack of my life, så varsågod!

/Jenni

Inga kommentarer: