tisdag 22 februari 2011

Sockerfri från sockerberoende

Jag läste en bok en gång - Sockerbomben - som sedan dess tickat lite undermedvetet i bakhuvudet och förra året tog vi en paus från allt socker.

Så även i år.

Sedan början på januari (nej inget korkat nyårslöfte som jag ändå inte håller, utan detta är mer bestående och mer ett aktivt val) så har jag uteslutit socker i mitt liv. Detta går oförskämt lätt och faktum är att jag inte saknar det alls. Kanske att jag ibland skulle vilja falla för frestelsen när andra mumsar på daimtårta, semlor, chokladkakor, äppelpaj, godis, bullar, kakor och allt annat som jag frestats med under denna tiden, men ICKE. När jag väl bestämt mig så är jag envis som synden.

Så nu fortsätter detta sockerfria liv ett tag till.
Vill du veta mer om sockerberoende så läs boken. Den är väl värd att läsa och man får sig en och annan tankeställare!

/Jenni

Inga kommentarer: