måndag 14 februari 2011

Längtan

Jag har haft mina trädgårdskonsulter här ikväll.
Förvisso i ett annat ärende, nämligen som stickkonsulter på vår regelbundna syjunta, men ändå.

Vi bläddrade i trädgårdstidningar och tittade i frökataloger och drömde oss bort till den nalkande våren samtidigt som vi stickade på våra vinterverk. Jag slet med den nya tjocksockan (from heaven), Gunnel stickade en ultrasnygg vante till sin dotter och Solveig förberedde ett broderiverk baserat på eget konstverk.

Nu längtar jag såååå efter våren. Jag har börjat mentalt strukturera upp mina trädgårdsland och kan inte fatta att jag denna våren kommer stå som lycklig ägaren till ett växthus! Mitt alldeles egna växthus som jag ska fylla till bredden. Lyckliga, lyckliga jag!!!

Jag ska även sätta mig ner nu och beställa fröer från katalogen och det lutar åt mycket ätbart; morot, palsternacka, broccoli, grönkål, spenat, dill, persilja, sockerärtor, sallad, purjolök, lök, potatis, squash och sen lite fina blommor och kanske lyxar jag till det med en och annan knöl (typ dahlia) också!

Du ljuvliga vår, jag är redo nu! Bara kom!!!

/Jenni

Inga kommentarer: