måndag 14 februari 2011

Dag 27 – Din favoritplats

Min favoritplats i soffan är till vänster bredvid lampan. Där sitter jag bäst för att läsa eller sticka och där passar huvudet bäst när jag ligger ner. Vilket händer då och då. Fast efter ett tag blir jag lam i nacken och då byter jag sida.

I sängen så är min favoritplats till vänster. Också. Jag ligger närmast fönstret eftersom björnen tar den som ligger närmast dörren först. Och för att det känns bäst att ligga på den sidan. Jag tror att vi bytte ett tag när jag var gravid och inte kunde ligga någonstans, men det kändes så konstigt att vi bytte tillbaka snabbt.

När vi ska äta så har jag ingen favoritplats. Jag sitter lite här och där faktiskt. När jag är själv och äter frukost till exempel då sitter jag med ansiktet mot fönsterna så jag ser ut, men när vi är hela familjen, sitter jag oftast med ryggen mot fönsterna. Konstigt nog.

På jobbet så sitter jag ibland på ena sidan och ibland på andra sidan. Fast bara på ena sidan bordet. Aldrig på andra sidan. Den som är med ryggen mot tv:n. Inte för att jag tittar på tv:n, men det känns liksom konstigt att sitta på andra hållet. Så min favoritplats på jobbet är nog den vänstra sidan av rätt sida bordet.

Min favoritplats på jorden är nog Kättilstorp. Här har jag mitt hem och min borg. Eller i alla fall mitt hem och min trädgård. Jag bor i mitt underbara hus som är som en dröm som kommit sann. Här finns min man och mina fina barn. Det måste ju bara vara den bästa platsen på jorden. Där min familj finns alltså. Sen skulle jag nog trivas lika bra oavsett kanske... men Kättilstorp är ändå Kättilstorp.

/Jenni

Inga kommentarer: