måndag 7 februari 2011

The list

Hittade en rolig lista hos Alacs som jag "snodde" med mig.
Enjoy!

1. Hur gammal är du om 5 år? Eftersom jag fyller 35 imorgon, så kommer jag med andra ord vara 40 år, minus en dag!

2. Vem var den sista du träffade? Linda, Peter och Alva på god middag hemma hos dem.

3. Hur lång är du?
1,74 - och god damn proud of it!

4. Vilken var den senaste film du sett? Vi var och såg Svinalängorna... det måste väl vara den sista... eller... nej vänta, jag såg ju banne mig Broarna i Madison County i helgen också!

5. Vem ringde du senast? Svärmor för att tacka för presenten (jag fick pengar igår till min födelsedag och stack iväg idag på lunchen och köpte världens snyggaste handväska!)

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Stort grattis på din dag Lina! Hoppas du blir firad ordentligt från alla håll och kanter! Stor kram och klapp på magen!" till svägerskan Lina som fyller år idag!

7. Vad är dagens planer? Dagens plan var att jobba - check, köpa handväska - check, äta middag hos Linda, Peter och Alva - check, träna lite - check, baka en chokladkaka till jobbet imorgon - check.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Jag ringer mycket och till många, och skickar sms då och då. Men ringa är bäst!

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De var gifta fram till att min pappa dog och av naturliga skäl är de inte gifta längre...

10. När såg du senast din mamma? För jävligt länge sedan...

11. Vilken ögonfärg har du? Grön-bruna.

12. När vaknade du idag? När Andreas klocka ringde vid 05. Sen slumrade jag lite till 06 då min egen klocka satte igång.

13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat en katt??? Var hittar man katter? Jag har däremot köpt tre (!) som samtliga har bytt hem av olika anledningar.

14. Vilken är din favoritplats? Jag älskar Österlen. Det är bara underbart. Men annars så är det Nya Zeeland. Det är ett ljuvligt land!

15. Vilken plats föredrar du minst? En trång varm svettig buss i Rom kan jag gärna leva utan.

16. Var tror du att du befinner dej om 10 år? I mitt älskade hus i Kättilstorp, med min man och mina fina barn. Kanske att jag vidareutbildat mig klart och gör en radikal förändring jobbmässigt...?!

17. Vad skrämde dej som barn? Jag var med om en läskig grej när jag var fem kanske och det hängde med ett tag vill jag minnas. Jag och en kompis, Lelle-Pelle, var ute och kröp på skaren vid några stora vattenrör och så brast skaren och jag ramlade ner under dem och kom inte upp, så han fick hämta hjälp av en gubbe med en kvast som drog upp mig. Det var en läskig händelse som jag ofta drömde mardrömmar om...

18. Vem fick dej att skratta senast? Det var nog Indra som kom med en smart kommentar.

19. Är du för ung att äga vinylskivor? Jag har flera! Bland annat Carolas Främling-vinylskiva, Dunderklumpen, Emil och lite annat smått och gott från min barndom.

20. Har du stationär eller bärbar dator? En stationär som är pålitlig och en bärbar som är bara skit.

21. Sover du med eller utan kläder? Alltid med kläder, annars fryser man ju ihjäl och det vill man ju inte...

22. Hur många kuddar har du sängen? 1 när jag sover, men när jag bäddar så har jag våra två och sen tre vita bakgrundskuddar och tre beige prydnadskuddar på det. En jävla massa kuddar med andra ord!

23. Hur många landskap har du bott i? 5 landskap; Skåne, Småland, Hälsingland, Ångermanland och Jämtland. Sen har jag klämt in tre länder också; USA, Nya Zeeland och Italien på det.

24. Har du nångång spytt på fyllan? Hmmm.... ja vad ska jag säga... jo men visst!

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota på sommaren, annars gärna skor.

26. Är du social? Skulle nog kunna säga hur social som helst!

27. Vilken är din favoritglass? Ikeas mjukglass är fin. Liksom kulglass (salt lakrits, polkagris och pistage)

28. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? Jag hoppas att jag skulle göra något jädrigt bra i alla fall, typ investera lite, betala av något lån men jag skulle väl säkert köpa en sju helvetes massa böcker kan jag tänka... som om jag har plats för fler...

29. Tycker du om kina-mat? Nja, inte direkt. Då jag inte äter kött och helst inte vill ha friterat, är det inte mycket kvar att välja på. Men thai går ju bra!

30. Tycker du om kaffe? I ♥ Kaffe

31. Vad dricker du till frukost? Vatten. Alltid vatten. Sen brukar jag kunna trycka ner några koppar kaffe på det lite senare. Eller te. Eller ännu mer vatten.

32. Sover du på någon särskild sida? Jag har ju den högra sidan, så det brukar alltid bli så oavsett i vilken säng jag sover i. Med eller utan Andreas. Märkligt vilken vanemänniska man kan vara ibland.

33. Kan du spela poker? Kan kan jag säkert, men gör jag det? Nej.

34. Tycker du om att mysa? Jag älskar att mysa! Indra är inne i en mysperiod och brukar krypa ner hos mig på morgonen innan vi ska gå upp och mysa en stund. Ljuvligt är vad det är!

35. Är du en beroendemänniska? Faktiskt inte. Jag har konstaterat att, jag tack gode gud, inte lider så mycket av beroendegenen trots ett genetiskt arv att påverkas av.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, men min jobbarkompis fru fyller år samma dag och hon är den första jag hört talas om ens!

37. Vill du ha barn? Jag har två frön som är fullt tillräckligt, så inte fler än så i alla fall!

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska kan jag bra. Sen kan jag Italienska relativt bra om jag bara finge öva lite.. Franska vore ju ett skämt att påstå att jag kan bra, men jag förstår nog mycket och skulle väl kunna friska upp kunskaperna lite, Spanska skulle jag nog kunna förstå mycket av också och säkert göra mig förstådd i nödfall, men då min italienska är dominerande så tränger den bort all gammal kunskap inom både franskan och spanskan. Men sen kan jag ju även tyska. Och inte vilken tyska som helst, utan svensktyska som säkert inte en tysk förstår men som jag själv tycker är helt outstanding. Och faktum är att jag lyckades göra mig förstådd på den!

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja i min glada ungdom fick jag möjligheten, ha ha, att åka ambulans...

40. Föredrar du havet eller pool? Havet alla gånger!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Böcker, musik, transport (för att kunna ta mig till vänner), god mat, pyssel.

42. Äger du dyra smycken? Jag tror att mitt pärlhalsband nog kan vara värt en del, liksom min vigselring. Men de ligger i bankfacket... onödigt, de borde ju användas kan man tycka!

43. Har du någon gång testat narkotika? Testat har man väl kanske gjort i sin ungdom.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Vatten, som alltid, men innan dess den goda pajen som Peter hade lagat, sallad och ciabatta.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Parla är ju en given kandidat i alla fall. Rolig som få och en fin fin vän!

46. Välj ett ärr på din kropp? Har ett på pekfingret på vänster hand från när jag och Johan skulle dela på ett paket glass när vi var små, och jag skulle skära och slant med kniven och skar av halva fingret. Men glassen var god. Ett annat är på höger smalben på insidan, från ett avgasrör på en motorcykel på Bali som jag fick när jag skulle med the local guys ut på rajraj på kvällen...

47. Vad har du för ringsignal?
Något från Nokias repertoar. Hade Sahara Hotnights "Cheek to cheek" ett tag som var min favvo!

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Jodå, ett par hängselbyxor i rött med hundar och katter på som båda barnen fått bära. Sen min klänning från min ettårsdag som Isolde hade på sin ettårsdag. Sen finns det lite annat i gömmorna också.

49. Flirtar du mycket? Har aldrig gjort kommer aldrig göra. Vet nog fan inte hur man gör om jag ska vara ärlig.

50. Var togs din profilbild för din blogg? Den som är i huvudet är från en cykeltur i Hofterup och den lilla bilden är från stranden vid Haväng på Österlen.

51. Kan du byta olja på bilen? Jag skulle säkert kunna om jag bara ville. Däremot så är jag både glömsk och lat vilket innebär att jag en gång lyckades köra helt tomt på olja i LOD:en. Vilken tur då att den är så tålig och överlevde även detta!

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, puh. Är livrädd varje gång jag ser en polis att jag kör för fort dock.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Läser Svensk Maffia för tillfället, varvat med Organisation och Ledarskapslitteratur, och innan det läste jag nog Carolina Gynnings Ego Woman. En salig blandning med andra ord. Högt som lågt.

54. Läser du dagstidningen? Jag läser Dagens Industri varje dag på jobbet och sen surfar jag in på Smålandsposten på nätet då och då.

55. Prenumererar du på nån veckotidning? Inte veckotidning men månadstidning; Allt om Trädgård. Har även haft Allt om Mat. Sen kommer det ju andra tidningar som Vi i Villa, Henry mm som förgyller min vardag.

56. Dansar du i bilen? Dansar i bilen??? Hur gör man det?

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Jag lyssnar bara på P3. Utan undantag.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Måste ha varit en förfrågan från en kund på lite material.

59. När var du i kyrkan senast? Kyrkan... kan vara så länge sen som förr-förra sommaren, alltså 2009, på min gudfars begravning.

60. Vilka personer utmanar du? Den som vill och känner för det! Lämna gärna en kommentar så jag kan gå in och läsa dina svar i så fall!

/Jenni

4 kommentarer:

Sik sa...

Men, har du åkt ambulans? ;)

Jenni sa...

Ha ha ha, ja tänka sig... :)

Parla sa...

Nu blir man ju lite mallig!! Rolig! Jo jo...jag hade gärna också svarat på dessa frågorna men eftersom jag är frigiven så kort tid så hinner jag inte.
Pöss från Parla och grattis igen!!

Jenni sa...

Parla -tack! Och tack för att du finns! Pöss