torsdag 14 april 2011

Bjuda in sig själv...

Det är jag bra på!
Idag var det så fint väder på eftermiddagen och jag kände inte för att åka hem och bara gå in direkt, så då sa jag till ungarna att vi kunde ju spontant åka förbi Sofie, Max och Lucas och se om de var ute... och det var de!!!

Barnen hoppade på studsmattan, gungade, tittade på kaninen, på hundarna, lekte i sandlåda och var allmänt nöjda. Sedan blev klockan mycket och Sofie bjöd in oss på lite kvällsfika. Och var inte sena att tacka ja!

Så in i värmen och fikade te och smörgåsar och sen hann barnen leka en stund till efter det. En spontan och härlig eftermiddag helt enkelt!

Väl hemma stupade barnen i säng och jag sitter själv och är lite trött. Funderar på att gå och lägga mig och läsa snart. Det är så lyxigt när det är alldeles tyst i huset och jag kan göra precis vad jag vill!

/Jenni

Inga kommentarer: