söndag 17 april 2011

Jag ska bara...

Efter en god frukost packade jag och tjejerna in oss i bilen och körde till Maxi och handlade mat och annat gott.

Sen hem igen och direkt ut i trädgården. Andreas bytte däck på Volvon och jag körde racet i landen, medan ungarna cyklade, grävde, lekte och var glada och nöjda.

Efter en lång dag i solen så kan jag konstatera att jag fått jädrigt mycket gjort. Jag har rensat grönsakslandet, potatislandet, jordgubbslandet och lite rabatter. Sedan har jag klippt ner lite rosor, klippt ner isopen och fjärilslavendeln, klippt till avenbokshäcken, klippt ner kaprifolen. Jag planterade om alla jordgubbsplantor, satte jordärtskockor som jag fick av Solveig, rensade upp bland min rabarber. Sen har jag påbörjat rensningen i övriga rabatter och inspekterat alla tulpanknoppar.

Nu har jag bara det roliga kvar. Att plantera och sätta lök och blommor och allt härligt som komma skall. Jag ska utöka mitt land ännu mer och även utöka mina blomsterrabatter. Det kommer bli så fantastiskt att jag knappt tror det är sant!

Vi fikade i solen också och det var så härligt. Andreas och ungarna tog en tur med cykeln också medan jag slet vidare i trädgården.

Nu har jag duschat och har hela kvällen framför mig. Ska jag läsa? Titta på tv? Plugga? Virka? Ja det får vi se!

/Jenni

Inga kommentarer: