onsdag 6 april 2011

Trots närvaro hög frånvaro


Jag har varit ytterst närvarande i mitt liv och har därför varit anmärkningsvärt frånvarande här samtidigt.

I lördags åkte jag och Jenny söderut och i södern möttes vi av solen! Du ljuvliga härliga sol! 17 grader varmt och alldeles underbart. Jag släppte Jenny i B och sen träffade jag den bästa C och vi njöt av vårvärmen över en långlunch. På kvällen tjejmiddag med massa vin och tjejsnack så klart.

På söndagen styrde vi hemåt igen och jag hann även med veckohandling och ett litet möte på kvällen.

I måndags fortsättning på Hjärt- och Lungräddning på dagis och det var mycket givande och bra på alla sätt!

Tisdag hade vi premiär för vår nya grej här hemma; VECKOSTÄDNING för hela familjen. Och det inkluderar med andra ord även mig själv!!! Känn på den. Jenni städa. Varje vecka (eller varannan i alla fall). Oh my god. Vem hade kunnat tro detta? Hur som helst så var ungarna flitiga värre och dammtorkade alla golvlister i hela huset och vi damsög, torkade golven, dammade, bäddade rent, tvättade och rensade ut lite från ungarnas rum. En mycket effektiv kväll med andra ord.

Vi har även haft en annan premiär här hemma denna veckan. Nämligen matkasse från Citygross. Och jag är stormförtjust redan. 529:- för fem middagar för 4 personer. Och blandade recept med både färs, kyckling, fisk, skaldjur och massa grönsaker. Så det kommer vi nog köra på ett tag i alla fall.

I kväll har jag varit på stickcafé på Umbra med Jenny och sedan klubbkväll på Village och fick köpt världens sötaste lilla hund-sparbössa som jag ska ha på jobbet, samt en tavellist.

Imorgon föreläsning med Louise Hoffsten och därefter middag/after work med kollegorna.

På fredag tjejkväll med Jenny med middag, vin och film. Andreas och barnen sticker till Fröset så då passar jag på.

Lördag demontering av mitt växthus som snart är i min ägo.. och sen tjejfest hos Sofie!

Söndag ska Isolde på kalas till Ebba och sen är det fortsättning på växthuset som väntar.

Som synes ett närvarande liv och ett frånvarande bloggande.
Men så är det ibland.
Nu lite snabbt plugg och sen isäng.

Livet på en pinne!

/Jenni

Inga kommentarer: