lördag 16 april 2011

En lördag i april

Först arbetsdag på dagis med båda ungarna i släptåg. Först var de ute, sen var de inne och sen var de ute igen. Helt överlyckliga. Andreas var bara ute och slet, och jag gnodde i ateljen lite innan jag gick runt och var social istället.

Sen var det gemensam korvgrillning vilket var mycket trevligt om än lite kallt.

Därefter åkte jag och Isolde på Viggos kalas medan Andreas och Indra åkte hem. Isolde var lite blyg då hon bara kände Viggo, så hon satt mest och iakttog de andra barnen. Men det var ju både fika och fiskdamm så hon var nog nöjd i slutändan ändå.

En snabbvisit hos Gunnel och Solveig när vi kom hem, ett bad för barnen och sedan pyssel med inbjudningskort till Isoldes kalas. Sedan smaskig middag; panerad spätta, potatis och hollandaisesås. Ett glas rött till det.

Nu lite tv och kaffe + kaka.

Jag fuskar lite med sockret ska erkännas. Var stenhård hela jan, feb, mars och halva april. Men nu har jag tillåtit mig att äta lite lite. Och bara ibland. Ytterst sällan. Men fortfarande inget godis. Funderar på om jag kanske skulle äta lite i påsk. Eller så inte... vi får se.

Fick ett litet bakslag med promenad/joggandet... var ute i torsdags morse och det kändes så skönt. Men sen under dagen så smög sig ett litet aj-som-fan-ont i knät fram... och jag känner att det är nog smart att avvakta ett tag med att springa. Tyvärr. För jag är verkligen peppad till tusen!

I morgon är det söndag och heldag i trädgården planerat. Vi har att fixa med både inne och ute...
Avslutar med besök av Robban och barnen och sen var denna helgen till ända!

/Jenni

Inga kommentarer: