måndag 25 april 2011

Påsken 2011

Som en brunbränd pepparkaka sitter jag nu här, sprängfylld av godis och vin från en solig, härlig och intensiv påsk med många nära och kära som sällskap!

På skärtorsdagen kom Stoffe och Martina upp och vi grillade (premiär) och åt och drack och hade en trevlig kväll.

På långfredagen var vi på Gemla Station och fikade och ungarna gick på påskjakt.
På kvällen åt vi lax och drack ännu mer vin...

På påskafton åkte de skånska gästerna hem och vi åkte tillbaka till Gemla Station och inkasserade gårdagens vinst från påskjakten; två sprängfyllda påskägg med godis till Isolde och Indra. På eftermiddagen fixade vi lite i trädgården och njöt av solen.

På påskdagen styrde vi bilen mot Fröset där hela tjocka släkten väntade; Daniel, Lina (med bebbe i magen), Fatima, Martin, Agneta, Göran och Maj-Britt! Det var bara Helen som saknades men hon var straffkommenderad på jobbet hela påsken.. :( Ännu mer grillat och vin väntade och strålande sol!

Idag, annandag påsk, hann jag med en promenad på morgonen, samt lite sol i Fröset innan jag åkte hem med Daniel och Lina. Jag fortsatte solandet i trädgården varvat med lite förberedande studier inför kvällens möte på FB.

Snart en dusch och sen in till Solveig på lite vin i solen! Sen plugg. Sen i säng och en ny härlig vecka framför mig!

/Jenni

Inga kommentarer: