tisdag 12 april 2011

Virkprojekt

Sedan en tid, och då snackar vi ganska lång tid, så har jag haft ett litet virkprojekt som legat halvfärdigt i min hög. Jag lider ju som bekant av "second sock syndrome" och har lite väl lätt för att göra en av två istället för att få ett avslut.

Men så på stickcafét förra veckan så smög jag ner den halvfärdiga klänningen till Isolde som jag börjat virka för länge länge sedan, och vips så var jag igång igen. Jag fortsatte även virka lite hos Jenny på fredagskvällen och idag på min egen syjunta här hemma så fortsatte jag tappert. Och skam den som ger sig, nu är snart den andra halvan färdig också. Jag har snart kommit halvvägs och det känns så skönt!

När den är klar kommer lite bildbevis, men mönstret är hämtat från en fin bok som heter "Väldig Virkat" och finns att köpa här om någon känner sig lockad!

/Jenni

Inga kommentarer: