torsdag 3 december 2009

Planering av julbak

I helgen ska jag och svärmor träffas här hemma och baka lite inför julen. Hon ska fixa ingredienser till lussebullar medan jag ska sätta en pepparkaksdeg och jag har ju fått världens godaste recept på pepparkakor av Linda, så det blir naturligtivs sådana även i år. De är liksom extra knäckiga i smaken och helt fantastiskt goda. Dessutom kommer Linda och Peter med lilla Alva hit om ett par veckor på lussefika och då ska vi ha fyllt förråden så vi har lite gott att bjuda på.

Sen så bestämde även jag och Maria att vi ska ha lite julgodisbak den 21:a men då ska vi inrikta oss mer på typ knäck, Rocky Road och annat snask.

Dessutom så kommer Lillan, min faster, upp nästa vecka igen och då ska vi julbaka lite också. Då hade jag tänkt fixa lite tryffel och marspianbaserade julgodisar eventuellt. Jag är inte så mycket för julmat men julgodis, oj oj oj! Då snackar vi.

Nu är Isolde på dagis och jag och Indra ska snart åka och handla.
Sen hem och äta lunch och sova. Därefter kommer grannen Jenny och William över för en liten lekstund och sen ska jag iväg på julbord med jobbet i Kosta av alla ställen. Så det är fullt upp även idag!

/Jenni

Inga kommentarer: