tisdag 16 februari 2010

7 sanningar

Jag har blivit utmanad av Evelina att berätta sju sanningar om mig själv. Lurigt men what the hell, jag är väl inte den som är den.

Håll i er:

1. Jag har blivit uppsagd och är inte det minsta orolig över min framtid. På något sjukt sätt är jag helt övertygad om att detta är min livs chans i livet och att den ljuva framtiden väntar runt hörnet.

2. För en kort sekund (max) var jag lite orolig när vi flyttade upp från Skåne, att jag inte skulle hitta några nya kompisar. Som tur är, har jag hittat många fina vänner även här uppe, och samtidigt har jag ju kvar mina fina vänner i Skåne också. Så med andra ord blev det en win-win situation för mig att flytta! Lite i alla fall.

3. Trots att jag älskar mina barn, vill jag inget hellre än att jobba. 100%, heltid, hela dagarna... Det är inget fel att vilja vara hemma så mycket som möjligt när barnen är små, men jag vill verkligen jobba!

4. Jag är lite mörkrädd ibland här ute på landet. Men bara om Andreas inte sover hemma (vilken händer typ aldrig). När Andreas jobbar till 23-24 så tänker jag inte ens på det, men så snart jag ska sova hela natten själv, så blir mörkret mer påtagligt på något sätt.

5. Jag städar aldrig. Helt sant. Jag plockar undan, dammsugar ibland, håller ytorna rena, men jag städar inte. För det gör världens finaste underbaraste man istället. Och jag älskar honom ännu mer för det!

6. Jag har en dröm om att skriva en bok och jag har påbörjat den nu... så en dag kanske ni hittar min bok i handeln!

7. Får ibland dåligt samvete för att jag inte hör av mig till alla jag känner och glömmer bort att vänskap är en tvåvägskommunikation. Men jag vill ju så gärna behålla alla jag lärt känna i livet, som vänner, och har ibland svårt att acceptera att livet inte alltid vill samma sak.

Nu vet ni lite mer om mig. Ni kanske redan visste detta men det spelar ju ingen roll.

Om det är någon som känner sig utmanad, så hör av dig så jag vet var jag ska läsa!

/Jenni

3 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ny tokspännande tävling hos Tant..

http://uj76.blogspot.com/2010/02/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_16.html

..med chans att vinna ett presentkort från en mkt braig barnbutik =)

Evelina sa...

Åh så kul att få läsa lite om dig... Inte konstigt att du hittar nya vänner vart du än vänder dig, du är ju så sprudlande härlig! :) Och jag lovar att köpa boken när den kommer ut.

Jenni sa...

Evelina, så gullig du är! Vad bra att du lovar köpa min bok, då vet jag ju att ett ex kommer säljas i alla fall, ha ha!