söndag 21 februari 2010

Melodifestivalen del 3

Dax för mitt betyg från gårdagens melodifestival delfinal 3.

Måste börja med att säga att detta lätt var bästa omgången så det var svårt att välja favoriterna måste jag säga, men detta är mitt betyg:

Bästa schlagern - Timotej där jag blev positivt överraskad. Påminner om en annan bra schlagerlåt från typ Rumänien för några år sedan. Ulf vet vilken jag menar...
Mest otippade - Afrikan-låten som jag tyckte var medryckande och BRA!
Sämsta tröklåten- Han med det konstiga namnet (Bah Kunke eller nåt sånt)
En annan meslåt - Linde med blå ögon
Mest väntade - Darin
Bra, som alltid, - Alcazar
Jävligt bra - Rockbrudarna i C.B
Rätt så bra - Elin Lanto

Summa sumarum så måste jag säga att jag föll för rockbrudarna och även han från Kongo-Kinshasa. Sen var Timotej härligt medryckande och trallvänlig!

/Jenni

Inga kommentarer: