lördag 13 februari 2010

Hästdrama i byn

I morse när vi satt och begrundade snöandet så ser vi hur en granne kommer och kör och sen stannar sin skåpbil utanför vårt hus typ. Sen ser vi hur en traktor kommer och hur grannen stannar honom. Vi tror då att han fått problem med sin bil och funderar på om vi ska gå ut och hjälpa honom.

En kort stund därefter ser vi plötsligt hur Solveigs hästar går runt på stora vägen en bit bort. Lösa... Och fattar då varför grannen stannat så klart. Jag slänger mig på luren för att ringa Solveig men i samma stund ser vi henne på väg ut till hästarna så jag drar på mig kläderna och går ut för att se om jag kan hjälpa till.

Då har hästarna sprungit ner längs vägen och bort till några andra hästar i byn. Och Solveig och grannen går efter och försöker fånga in dem. Sen kommer jag fram och vi försöker alla stoppa och hindra dem från att springa iväg. Efter många om och men får vi i alla fall fast dem och går tillbaka med dem till Solveigs hage. Och vilken tur att det inte hände något. Här kör ju bilarna med sån jädra fart att vad som helst hade kunnat hänt. Men nu hade vi sån tur att vi fick tag på hästarna och att ingen kom till skada.

Så morgonen startade med en jädra fart och samtidig som jag kom tillbaka kom Ebba och Marie och flickorna har lekt hela förmiddagen. Nu äter de lunch och sen ska de sova och sen kommer farmor och hämtar Isolde. Så vi ska bara ha lilla Indra hemma ikväll. Blir nog skönt för oss alla, ha ha.

Kanske vi lyxar med lite snaske en kväll som denna. Det får man väl när det är lördag? Tänkte väl det!

/Jenni

Inga kommentarer: