fredag 19 februari 2010

Ännu mer snö och TRR

Som det har snöat igen.
Men jag är faktiskt enbart positivt inställd till det.

Fördelar med snö:
Det är mycket ljusare.
Det är så vackert.
Det knarrar fint när man går på snön.
Det stänker inte lika mycket när man kör.
Barnen kan åka pulka.
Man kan köra spark (och lyllos mig som fått en av Solveig).
Det skyddar mina växter i trädgården som ett fint täcke.
Man kan få gratis motion om man ger sig på att skotta då och då.
Och det är slutligen SÅ VACKERT! (upprepning från punkt två men medvetet gjort)

Nackdelar med snö:
Trafiken - ingen kan köra, tåg verkar inte kunna gå i tid etc..
Ibland vill/hinner/orkar man inte skotta, men det är ju inte förhandlingsbart.

Så summa sumarum vinner snön. Lätt!!!

Idag är en ännu en dag fylld av TRR förberedande arbete. Jag har kommit en bit på väg men har lång väg kvar. Hur som helst så är det nyttiga uppgifter och övningar jag har framför mig.

/Jenni

Inga kommentarer: