tisdag 2 februari 2010

Avveckling vs utveckling

Igår blev jag formellt uppsagd.
Slutet på en era närmar sig.
Jag har när anställningen tar slut varit anställd i åtta år. Det är en hel evighet med mina mått mätt.

Så nu börjar den stora avvecklingen.
Men också den stora utvecklingen.

Jag kommer tillbringa de följande fyra månaderna med att demontera min hjärna från gammal kunskap för att förbereda plats åt ny fräsh kunskap. Förhoppningsvis också hitta ett jobb. Kanske inte mitt drömjobb men ett jobb.

I periferin finns också en svag liten tanke om utbildning... är det något för mig? I så fall vad? Detta tål att tänkas på. Många gånger...

Idag väntar dag två med avvecklingen av mig själv.

/Jenni

3 kommentarer:

Evelina sa...

Utbildning är väl aldrig fel?

Jenni sa...

Evelina, nej aldrig fel med utbildning, men den stora frågan är ju VAD??? Kom gärna med tips!

Evelina sa...

Jenni... sitter ju själv och funderar på att utbilda mig och här är också frågan VAD! Är rädd att jag inte har några tips... skulle dock vilja ha ett fast jobb som gav stadig inkomst, det gör det inte riktigt som konstnär/fotograf!