torsdag 4 februari 2010

Klänning vs verklighet

Igår på syjuntan stod jag i ett vägskäl.
Skulle jag fortsätta och göra armvärmare nummer två eller börja på något nytt?
Eftersom jag lider av "second-sock-syndrome" så var valet lätt. Jag började på något nytt!

En turkos- och svartrandig klänning till Isolde. Som jag virkar. Så jag får en liten paus från stickandet. Och som förhoppningsvis är klar till sommaren. Men då är den väl för stor kan man tänka..

Hur som helst så är jag lite sugen på att sätta mig ikväll när barnen sover (dvs om en kvart) och fortsätta. När jag egentligen borde göra tusen andra saker.

Detta måste jag helst göra ikväll:

Tvätta (med en trasig tvättmaskin och halvtrasig tumlare...)
Röja upp i köket - och där finns ingen ursäkt
Bädda rent i vårt sovrum
Bädda rent i gästsängen (vi får fint besök i helgen!)
Beställa foton
Fila på min CV
Ta hand om ren tvätt

Och kvällen är ju inte hur lång som helst. Tyvärr.

Kanske det blir virkning, tv och slösurf istället, ha ha!

/Jenni

1 kommentar:

Evelina sa...

Nu har jag lagt upp bilder på vad jag gjort hela dagen... nu är jag finito, trött, slut och ontig i hela kroppen!