måndag 15 februari 2010

Bildrama - follow up

Efter gårdagens lilla bildrama kommer idag fortsättningen.
Tjejen som vi hjälpte hade igår kväll, eller imorse, svängt förbi vårt hus och ställt en kartong med fem paket Gevalia kaffe plus en trisslott på varje paket. Sen låg det en lapp där det stod ungefär så här: "Som tack för hjälpen med min Mazda söndag eftermiddag. Dela med grannarna. Lena"

Så gulligt av henne. Jag blev så glad att hon uppskattade vår hjälp. För det är klart att man vill hjälpa utan att någon står i skuld efteråt. Men naturligtvis är det väldigt uppskattat att få lite som tack ändå. Och kaffe och en trisslott är ju aldrig fel. Nu vann vi inget, men kaffet var gott.

Så idag har jag levererat två paket till Solveig (som blev lika glad hon) och ett paket till Per & Annika (de blev glada de med) och känner mig som budbäraren. Vi valde att fördela det så utefter insatsen igår. Dvs jag och Andreas och Solveig fixade mest, medan Per "bara" kom och försökte dra upp henne. Och det var ju inte så bara det så klart, men ändå. Daniel och Jenny fick inget kaffe men av förklarliga skäl; de dricker inte kaffe och dessutom fick Daniel en hundralapp som tack för besväret redan igår av tjejen själv!

Så detta lilla drama fick ett lyckligt slut ändå.

/Jenni

Inga kommentarer: