torsdag 25 mars 2010

4 år idag!!!

Idag är det exakt 4 år sedan jag träffade Andreas för första gången.

Det var en lördag, jag bodde i Malmö, och jag hade blivit övertalad (fast det krävdes inte mycket, vet ni som känner mig, för att övertala mig) att följa med på konsert och se Ulf Lundell. Det var Jill (som är sambo med min arbetskompis Per) som bor här i Växjö som skulle gå med några jobbarkompisar från Ica (där de jobbade för fyra år sedan) på konsert i Malmö och jag skulle haka på. Jag tog tillfället i akt och bjöd hem samtliga (Jill, Andreas, Daniel, Linnea, Jinssin och Jimmy) på förfest hos mig då det var gångavstånd från Amiralen där vi skulle se Uffe spela. Sagt och gjort, samtliga stormade in i min lägenhet och i samma ögonblick som jag såg Andreas blev jag helt knäsvag och fnittrig och tänkte för mig själv att "han ska jag ha"!!!. Efter konserten hade vi lite mellanfest hos mig igen och sen tog vi en sväng till Lilla Torg och Röda Kran (som inte finns längre) och där knyckte han mitt hjärta för gott.

Resten är historia och nu har fyra år gått.
Första året förlovade vi oss och köpte hus i Hofterup i Skåne.
Andra året föddes Isolde och vi köpte huset här i Kättilstorp utanför Växjö.
Tredje året gifte vi oss, på samma underbara fina dag, dvs idag 25 mars, och Indra föddes.
Fjärde året, som är i år, har vi inte gjort annat än att fira oss!

Vi har hunnit med mycket och jag är så otroligt lycklig och glad att ha världens finaste man som dessutom är världens mest underbara pappa till våra barn.

/Jenni

Inga kommentarer: