söndag 21 mars 2010

Åhhhhhhhh....

Vilken härlig helg!!!!

Vi åkte mot hemlig destination och det visade sig vara Halmstad!
När vi kom fram började vi med att äta lunch:
Kyckling med grönpepparsås och ris åt Andreas och Pocherad fiskfilé med potatis åt jag. Mumsigt.

Sen gick vi en sväng på stan och jag shoppade lite!
Vi checkade in på hotellet och öppnade en flaska mousserande och lite Anthon Berg till det! Vidare till en liten dessertbuffé som ingick i paketet.

Paketet? Jo Andreas hade ju bokat ett "Kärlekspaket" där det ingick dessertbuffé, en flaska rött vin som väntade på rummet, samt middag på Halmstads finaste restaurang (Pio).

Efter slappande på hotellet samtidigt som vi sippade mousserande och rött vin, begav vi oss till restaurangen. Samtidigt som vi skulle gå gick brandlarmet på hotellet och alla gästerna fick utrymma hotellet. Vi antar att någon dryg ungdom (det var fullt av just sådana på hotellet tyvärr denna helgen) satt igång larmet men vi vet inte. Brandkåren var i alla fall där men åkte lika snabbt.

Väl framme på restaurangen började vi med färskt smaskigt bröd som serverades med smör, olivolja och tapenade. Därefter serverades varsin planka. Jag fick kungsflundra och räkor och Andreas fick kött. Helt underbart gott. Och vi var sååå mätta. Vi gick en trappa upp och satt och myste i varsin fåtölj en stund och sen fick vi efterätten som var gräddig vaniljglass med hemlagad kolasås, jordgubbar och melon och choklad. Det var så himmelskt gott och efter den desserten var vi så mätta så det var helt galet.

Vi gick en promenad runt stan innan vi gick tillbaka till hotellet och väl framme på hotellet slocknade jag som ett ljus och Andreas tittade lite på tv. Det var en underbar dag och så himla mysigt och härligt att bara vara vi på hotell och allt.

Imorse avnjöt vi en sagolik frukost länge länge innan vi packade ihop vårt pick och pack och checkade ut. Vi tog en snabbis inom Chili och sen hem mot Växjö igen.

Jag är så otroligt nöjd och känner att jag laddat batterierna för ett litet tag framöver igen. Och jag är så glad att jag har en sådan fin och omtänksam man som ordnat med allt det här!

/Jenni

2 kommentarer:

Evelina sa...

Låter mysigt värre!

Jenni sa...

Det var ljuvligt!!!