torsdag 4 mars 2010

Effektiv dag

Idag har vi gjort ett dagsverket i arbetsrummet.
Vi har tömt och rensat och torkat och slängt och organiserat och sorterat.
Puh.

Sen lunch på det och lite Landet Brunsås. Därefter åkte Andreas och jobbade och jag fortsatte lite i arbetsrummet.
Hämtade ungarna och sen hem igen.

Så ringde det på dörren... vem kan det vara tänkte jag då?
Jo det var Andras, grannen, som kom förbi med nyfångad aborre till oss! Ville vi ha lite? Ja naturligtvis. Men jag fick be om lite flå-hjälp först. Det var länge sen (om det någonsin hänt) jag flådde en fisk. Men efter att han visat en gång, så flådde jag resten på löpande band och nu har vi en god middag att se fram emot. Så lyxigt! Vilka snälla fina grannar vi har.

Nu sover ungarna och jag ska slappa i soffan hela kvällen. Skönt ska det bli.

/Jenni

Inga kommentarer: