onsdag 31 mars 2010

Tufft beslut

Som jag skrivit innan idag hade jag den otroligt stora lyckan att få inte bara ett, utan två jobb.

Men med två jobb erbjudna innebär det ju också att tacka nej till ett av dem. Och det har inte alls varit ett lätt beslut att fatta.

Jag hade turen att bli erbjuden jobb på två fantastiska företag och det var faktiskt inte självklart vilket jag skulle välja. Ända in i det sista fick jag vända och vrida på för- och nackdelar.

Här kommer i alla fall de slutgiltiga fördelarna med jobbet jag valde (inte i någon bestämd ordning och det innebär inte självklart att det andra företaget inte hade samma sak att erbjuda):

Roliga och utmanande arbetsuppgifter
Ligger precis vid dagis
Bra lön
Möjlighet till utveckling på sikt
Trevliga arbetskollegor
Kollektivavtal
Förkortad arbetsdag maj-aug


Så nu är jag så otroligt glad och tacksam att jag fått ett jobb till slut. Eller till slut?! Min uppsägning går ut den sista maj och jag ska börja mitt nya jobb den första maj, så jag kommer inte hinna bli arbetslös ens.

Men i ärlighetens namn så har det varit jättesvårt att välja och uppriktigt jobbigt att fatta beslutet. Dels för att jag inte kommer veta om jag valde rätt förrän jag jobbat ett tag på mitt nya jobb och dels för att jag får lite dåligt samvete över att jag inte väljer det andra företaget som också tror på mig. Det gör ju inte det lättare att jag känner personen i fråga på det andra företaget. Eller så gör det det hela lättare. Vad vet jag?

Vad jag vet är att jag kommer vara henne evigt tacksam för att hon trodde på mig och att jag gick så långt i rekryteringsprocessen att jag fick jobbet!

Nu har jag en månad kvar innan allvaret börjar och den ska levas till fullo!

/Jenni

2 kommentarer:

Evelina sa...

Jenni livet bör levas till fullo alltid!

Ulrica sa...

Grattis igen - du valde med <3 och det kommer gå jättefint!
ha nu en god Påsk och så ses vi inom en inte allt för avlägsen framtid. Vi längtar!
Kram kram!