onsdag 21 april 2010

Aprilväder

Ja vad annat kan man kalla detta aprilväder än för typiskt aprilväder?!
Igår när jag gick och la mig var jag intet ont anande och hade storslagna planer för dagen.
Imorse väckte Andreas mig och berättade att det var SNÖ!!!
Och mycket riktigt. Hur mycket snö som helst.
Visserligen håller den sakta på att smälta bort. Redan. Som tur är.
Men inte fasiken kan jag plantera idag? I ett snötäckt land???
Damn it.

Plan B blev då att storhandla. Först Maxi där jag köpte det mesta. Vidare till Willys för att köpa tusen korvar och korvbröd och fisk. Sen slutligen Citygross där jag köpte kassler. Så nu jädrar kan vi laga mat. Förutsättningarna finns i alla fall. Sen om jag orkar är ju en annan femma.

Nu sitter jag och funderar på om jag ska lyxa och titta på tv eller läsa, eller vara ordentlig och göra sånt jag borde istället...

/Jenni

1 kommentar:

Evelina sa...

Snö? April är en skit månad ;P