tisdag 27 april 2010

Maxi - stor favorit

Tänk att jag och mina barn älskar att gå på Maxi.
Idag efter dagis åkte vi en snabbis hem till Ida, Viggo och Iris och åt mellanmål tillsammans. Därefter åkte vi till Maxi för att handla mjölk.

Bara mjölk alltså.

Och ändå tog den shoppingrundan på Maxi lätt närmare en timme. Ha ha ha.
Jag fick handlat mjölk men också en massa annat.

De håller på att bygga om och i samband med detta har de en kundvagn med massa grejer för 10:- och jag fyndade ett paket müsli, ett paket dinkelflingor och ett paket dinkelpuffar. Sen har de ju sin återkommande "kort-datum-hylla" där jag fyndade massor; risgrynsgröt, leverpastej, köttbullar, påläggskorv och mozzarella. Hur bra som helst.

Jag har ett projekt som jag ska dra igång nästa vecka på allvar. Denna veckan är det smygstart och förberedelse som gäller. Jag ska nämligen skriva veckomenyer och handlingslista därefter, i kombination med en ordentlig titt i frysen. Nu när jag ska börja jobba gäller det att ha lite mer rutin och ordning och reda på framförallt maten. Så nu ska Andreas skriva ner mat för två veckor och jag för två veckor och sen ska det bli intressant att se vad ungarna tänker äta av detta...

Är det någon som har idéer och förslag på god, billig, nyttig, enkel, varierande mat så tar jag TACKSAMT emot detta!!!

/Jenni

Inga kommentarer: