måndag 19 april 2010

Byte av tvättlina = skitdrygt

Varför skulle jag få för mig att det var bättre att byta linan än att bara tvätta av den gamla ordentligt. För det tog mig 2,5 timmar att byta den förbannade linan och då är jag ändå inte klar ännu pga några metallklammer i två hål som satte käppar i hjulet så att säga.

Hur som helst så fick jag lite sol i alla fall. Jag tog ett varv i trädgården och inspekterade och det ser lovande ut. Måste bara ösa på kompostjord på mina land så jag kan börja plantera och så mina fröer snart.

När Andreas kom hem med ungarna var det i princip bara att hoppa in i bilen och åka till Vårdcentralen då Indra har molusker och de blivit lite inflamerade. Förhoppningsvis stannar det så här, i värsta fall blir det svinkoppor av skiten och då är det penicillin igen. Måtte det inte bli värre...

Efter vårdcentralen åkte vi till Mai-Britt och fikade lite medan ungarna rev halva lägenheten som vanligt. Hon blev glad för lite besök i alla fall och det är ju huvudsaken.

Nu har ungarna ätit middag, och ligger i sina sängar och ska väl sova är det tänkt. Men jag vet inte om solen och sommartiden spökar lite, för det låter som att de ligger och småpratar lite där inne. Huvudsaken är ju att de inte skriker i alla fall.

Jag ska se om jag kan skrapa ihop något ätbart och sen är det väl dax att ta hand om tvätten... IGEN.

/Jenni

4 kommentarer:

Evelina sa...

Ha ha ha... åh Jenni! :) Fy fan va härlig du är! Huvudsaken att de inte skriker... :) Jupp kan bara hålla med. Och det där med att byta tvättlina kunde ju jag sagt hur drygt det är, därför har vår bara halv kapacitet!

Jenni sa...

Evelina - Varför frågade jag inte dig innan då? Nu är den klar i alla fall och imorgon ska jag inviga den nya linan tänkte jag!

Jag höll nästan på att ringa dig idag för att fråga om mina små gullplantor, men tog egna beslut och planterade om dem i små egna "torvkrukor" typ och hoppas på det bästa. Tomaten är kvar i sin burk och får stanna där till utplanteringen hade jag tänkt.

Evelina sa...

Tomaten ska du nog plantera i en lite större kruka så den får lite fart! Mamma fick som hon planterade om och de är mycket större än mina! :)

Jenni sa...

Aj aj Kapten!
Jag ska fixa detta i eftermiddag.
Hinner inte nu!