tisdag 20 april 2010

Potatis, hästskit och kaffe

Jag satte igång med arbetet i trädgården direkt efter att ha lämnat barnen på dagis vid 09.

Jag grävde runt mitt gamla potatisland, vände mitt grönsaksland, vände mitt gamla potatisland, vände runt äppelträden där blommor ska planteras, slängde allt ogräs i komposten, planterade förra årets potatisar runt resterande träd (äppelträd och plommonträd) för att luckra upp jorden, fick halm av Solveig till mitt nya land som ska integreras med mitt gamla land, jordgubbslandet och blomsterlandet.

Oj oj oj, vad vi har hunnit med.

Dessutom har vi (jag och Solveig dvs) slängt på ännu mer hästskit på mina land och rabatter så det kan växa så det knakar.

Efter allt slit tog vi oss en kopp kaffe hos Solveig i solen. Och det var inte dumt alls.

Därefter en dusch, sen lunch, nu datortid, sen iväg och hämta barnen på dagis och iväg på en playdate hos Moa och Noel dit även Susanne, Alfons och Rasmus kommer!

/Jenni

1 kommentar:

Evelina sa...

:) Du söta Jenni... jag får svara på din fråga här för jag vill inte "sprida" min kunskap våg för vind, har använt mig av photoshop till min ordtavla!